STYCZEŃ: TYDZIEŃ IV
Temat Tygodnia:
Zabawy w programowanie
Mijający tydzień w naszej grupie, to tydzień w którym bawiliśmy się w różnorodne zabawy matematyczne przybliżające nas do programowania. Utrwalaliśmy kolory i kształty, tworzyliśmy algorytmy różnych czynności. Przy tej okazji doskonaliliśmy również przeliczanie w zakresie 10. Poprzez zabawy z całą grupą czy też w małych zespołach rozwijaliśmy między innymi takie kompetencje jak: rozumienie i tworzenie informacji, rozwijanie myślenia matematycznego, kreatywne układanie rytmów.
Nowopoznaną literą była literka „K, k” która towarzyszyła nam podczas wielu zabaw. Cyfrą która królowała w tym tygodniu była – 8.
W piątek obchodziliśmy „DZIEŃ LEGO” – ulubionych klocków wszystkich dzieci. Była to okazja do zapoznania się z historią powstania tych klocków oraz oczywiście do tworzenia niesamowitych budowli z ich użyciem. Klocki towarzyszyły nam również podczas zabaw matematycznych i plastycznych.
Przed nami długo wyczekiwany dzień – BAL w Przedszkolu. Wielu z nas z niecierpliwością oczekuje na założenie swojego wymarzonego stroju – OJ!!! Będzie się działo.
STYCZEŃ: TYDZIEŃ III
Temat Tygodnia:
Moja rodzina
Podczas minionego tygodnia poruszyliśmy temat naszych rodzin, a przede wszystkim babć i dziadków, których święto zbliżało się wielkimi krokami. Dużo czasu poświęcaliśmy na przygotowanie się do naszego przedstawienia dla Dziadków - ćwiczyliśmy piosenki i tańce. Również przygotowywaliśmy dla nich niespodziankę w postaci pięknych bukietów kwiatów.
W tym tygodniu dowiedzieliśmy się czym jest drzewo geologiczne, niespodzianka.
Utrwaliliśmy także cyfrę/liczbę 8.
W środę razem świętowaliśmy DZIEŃ POPCORNU! W tym dniu ziarna kukurydzy towarzyszyły nam w zabawach, a nawet pracach plastycznych. Słuchaliśmy ciekawostek na temat popcornu i kukurydzy. Oczywiście nie obyło się bez degustacji!
Na koniec tygodnia, w piątek, odwiedziły nas panie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Poprowadziły dla nas zajęcia na temat tego, czym jest ŻYCZLIWOŚĆ.
STYCZEŃ: TYDZIEŃ II
Temat tygodnia:
Zabawy na śniegu
W trakcie realizacji tego tematu mówiliśmy o tym jak możemy spędzać czas na świeżym powietrzu zimą. Przypomnieliśmy również o tym gdzie i jak bawić się bezpiecznie.
Dowiedzieliśmy się jak wygląda życie ludzi na dalekiej Grenlandii oraz jakie zwierzęta można tam spotkać.
Nowo poznaną literką była litera „J, j” z którą bawiliśmy podczas różnorodnych zabaw. Cyfrą, która królowała w naszych zabawach była siódemka. Ćwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie w zakresie 7, próbowaliśmy ułożyć treść zadania do podanego działania.
Doskonaliliśmy umiejętność opowiadania, słuchania, rozwiązywania zagadek, układania historyjek obrazkowych. Poprzez ćwiczenia grafomotoryczne, malowanie, kolorowane, wydzieranie, zabawy paluszkowe usprawnialiśmy nasze rączki a codzienne ćwiczenia i zabawy ruchowe pozwoliły nam na rozwijanie orientacji w przestrzeni.
Wielkimi krokami nadchodzi szczególne święto – Dzień Babci i Dziadka do którego bardzo sumiennie przygotowujemy się ucząc się na tą okazję piosenek i wierszyków. W piątek w ramach realizacji ogółnoprzedszkolnego projektu "Z Hałabałom rajzujymy i śląski region poznajymy" w piątek odwiedzili nas goście "babka i stażik". Był to również dzień, w którym wcieliliśmy się w role kucharzy i przygotowaliśmy przepyszne „marekwiowe” ciasto. Naprawdę było smakowite!
STYCZEŃ: TYDZIEŃ I
Temat tygodnia:
Karnawał
Na samym początku chcemy życzyć wszystkim, wszystkiego dobrego w nowym roku!
Miniony tydzień upłynął nam w temacie karnawału, muzyki, balów. Dzieci opowiadały o swoich pomysłach na stroje balowe, a później sprawdzaliśmy naszą pamięć, próbując powtórzyć kim będą na balu nasi koledzy i koleżanki. Odgadywaliśmy za kogo przebrały się dzieci na ilustracjach oraz sami bawiliśmy się w "Czarodzieja". Towarzyszyliśmy także Kopciuszkowi na balu, określaliśmy cechy postaci, które występowały w bajce. Mieliśmy okazję zobaczyć i porównać jak wyglądały bale dawniej i jak wyglądają dziś. W naszych zabawach towarzyszyło nam dużo muzyki i dużo radości. Mówiliśmy również o barwach i sprawdzaliśmy, co powstanie z połączenia konkretnych kolorów.
Poznaliśmy literę/głoskę "I, i" - szukaliśmy wyrazów, które zawierają tą literę, sprawdzaliśmy, kto z naszych kolegów i koleżanek ma w swoim imieniu literę "i', a także poprzez inne zabawy i ćwiczenia. W tym tygodniu utrwaliliśmy również cyfrę/liczbę 7.