Zaprasza pani Lidzia i pani Małgosia Sz.


Zajęcia dodatkowe


j.angielski - piątek godz. 12:00 - 12:30
rytmika - wtorek godz. 11:00 - 11:30
religia - wtorek godz. 9:30 - 10:00
         religia - środa godz. 12:30 - 13:00


 

Grudzień

III-IV Tydzień

Temat tygodnia: Święta tuż tuż ...

Świąteczne tradycje – jak obchodzi się święta w różnych częściach świata? -  OOH event!

 

 

12 grudnia swój wielki dzień mają guziki… nie jest to przypadkowa data… bo jak się okazuje przypada na 12 dzień 12 miesiąca, a guziki liczy się przecież tuzinami lub grosami, na które składa się ich 12.

guziki.jpg (960×640)

 

W naszej grupie odbył się guzikowy dzień. Na początek był „magiczny worek” staraliśmy się za pomocą zmysłu dodatku rozpoznać co jest w środku.. było to lada wyzwanie.. Następnie była guzikowa matematyka, przeliczaliśmy, segregowaliśmy oraz klasyfikowaliśmy wg podanej cechy. Były guzikowe pchełki oraz nawlekanki.

Towarzyszyły nam zabawy ruchowe np. guzikowe pary. Na zakończenie każdy spróbował nawlec igłę oraz przyszyć samodzielnie guzik. Rodzice możecie być dumni! Żaden guzik nie odpadł.

Utrwaliliśmy poznane cyfry i poznaliśmy cyfrę 7.

Poznaliśmy literkę „u” oraz „ó” w zabawach towarzyszyły nam wizytówki imion oraz alfabet.

Towarzyszyły nam w tym tygodniu zabawy i ćwiczenia gimnastyczne.

W naszej grupie zrobiło się świątecznie. Śpiewaliśmy kolędy oraz pastorałki. Rozmawialiśmy o tym jak w naszych domach wyglądają przygotowania do Świąt. Jakie są tradycje Świat Bożego Narodzenia. Wspólnie w sali zrobiliśmy pierniczki, panie kucharki je upiekły zapach unosił się  po całym przedszkolu. Na koniec udekorowaliśmy je i smacznie zjedliśmy je po obiedzie.

Obchodziliśmy urodzinki Mikołaja. Odśpiewaliśmy uroczyste STO LAT oraz zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

 

Wykonaliśmy prace plastyczne o tematyce świąteczno -zimowej m.in. śnieżynki, aniołki.


 

 

Grudzień

II Tydzień

Temat tygodnia:  Urządzenia elektryczne

wizyta-mikolaja-wizyta-milolaja-w-domu-swiety-mikolaj-wynajecie-mikolaja-strach-przed-mikolajem-BIG-71444.jpg (940×492)

 

 

Długo wyczekiwany Gość, pojawił się niespodziewanie za oknem.. Przywitaliśmy Go wspólnie zaśpiewana piosenką i zostaliśmy obdarowani PIĘKNYMI prezentami. Którymi z radością bawimy się teraz w sali. Dziękujemy !! cool

Wykonaliśmy Papierowe Mikołajki które zdobią naszą salę.

 

Ten tydzień był poświęcony urządzeniom elektrycznym. Najpierw starliśmy się dowiedzieć jakie mogą być źródła energii. Jakie urządzenia domowego użytku działają na prąd, a jakie na baterię.

Doskonale wiemy, że z prądem nie ma żartów. I tylko pod okiem dorosłych możemy się do niego zbliżać.

i-topdesign-hb001-ai-pn-znak-nie-dotykac-urzadzenie-elektryczne.jpg (600×212)

Poznaliśmy znak ostrzegawczy: uwaga prąd.

1-Pc-naklejki-ostrzegawcze-etykiety-samoprzylepne-pora-enia-pr-dem-elektrycznym-zagro-enia-niebezpiecze-stwo-uwaga.jpg_q50.jpg (800×800)

Rysowaliśmy linie energetyczną oraz bawiliśmy się w zabawy „Jest prąd i prądu brak” z wykorzystaniem gumy.

Dzieci zobaczyły jak zbudowany jest kabel elektryczny  aby mógł być w nim prąd oraz jak prawidłowo włożyć baterie aby dana rzecz zadziałała.

PrzewódElektrycznyDrutMiedzianyYDY-3-100-976x800.jpg (976×800)

Poznaliśmy matematyczne „<”, „>” i szacowaliśmy gdzie jest więcej a gdzie mniej.

Poznaliśmy literkę „i” poprzez zabawy z wizytówkami imion oraz alfabetem.

Uczymy się piosenek o tematyce zimowej i świątecznej.


 

 

Grudzień

I Tydzień

Temat tygodnia:  Tutaj rosły paprocie

 

 

Początek tygodnia zaczęliśmy o zapoznaniu z tradycją Andrzejek.

Dzieci losowały swojego ulubionego kolegę/koleżankę z grupy.

Próbowaliśmy odgadnąć za pomocą naszych papci kto pierwszy dostanie prezent od Mikołaja, a nawet kim zostaniemy w przyszłości. Towarzyszyły nam tańce na gazetach i  z szarfami.

 

4 GRUDNIA BARBÓRKA – DZIEŃ GÓRNIKA! - Pumpexpert

W tym tygodniu grupa dowiedziała się, że praca w kopalni jest bardzo trudna i odpowiedzialna.

„Jaskółki” wysłuchały opowiadania pt. „Rozgniewany węgielek”. Opowiadanie ukazało dzieciom, jak ważną rolę dla ludzi pełni węgiel, który stosuje się do ogrzewania naszych mieszkań, a także w elektrowniach, gdzie służy do wytwarzania prądu.
Dzieci przekonały się, że bez niego trudno byłoby ludziom żyć.
Opisywaliśmy węgiel: jaki ma kształt, kolor i strukturę. Dzieci poznały, dzięki ilustracjom, elementy munduru galowego górnika.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

Wiedzą teraz, że do stroju galowego należy również czapka z symbolami górniczymi oraz pióropuszem w kolorze czarnym, czerwonym, białym lub zielonym. Przedszkolaki dowiedziały się, że kolory pióropusza są utożsamiane z rangą górnika.

Barwy górnicze to zieleń i czerń. Pierwsza symbolizuje górniczą tęsknotę za zielenią lasów i pól w czasie pracy pod ziemią, a druga – podziemne ciemności.

W kopalni Murcki-Staszic zginął górnik
Kolorowaliśmy je węglem drzewnym, który dla dzieci był nowością. Dzięki tej pracy mogliśmy zobaczyć swoje dłonie i twarze w lusterku, które były bardzo ubrudzone, podobnie jak twarze i ubrania górników zaraz po wyjściu z kopalni.

W Dniu Barbórki był taniec dla górnika oraz piosenka.

Poznaliśmy znak matematyczny „+” i „ = ” tworzyliśmy proste działania na materiale konkretnym wykorzystując  kubeczki, klocki. Poznaliśmy literkę K. Próbowaliśmy ją odnaleźć ją w imionkach swoich i naszych kolegów.

 

 

Pisaliśmy listy do Świętego Mikołaja. Każdy mógł narysować o czym tylko marzył. Hm…

Przygotowując się na spotkanie z Mikołajem ubraliśmy wspólnie choinkę.


 

 

 

Listopad

IV Tydzień

Temat tygodnia:  Przeciwieństwa

 

 

Poniedziałek przywitał Nas w przedszkolu „Dniem Kredki". Poznaliśmy jak powstaje kredka. Byliśmy z „Jedyneczką” z wizytą w fabryce kredek. Były zabawy z kolorami, tworzyliśmy „obrazki” kredek,  układaliśmy  kredki od najmniejszej do największej. A na koniec w ramach prezentu każdy zadbał o swoje kredki w piórniku pięknie je temperując.

 

 

W tym tygodniu mieliśmy aż dwie solenizantki obchodziliśmy Urodzinki Lilki oraz Kornelki dla których odśpiewaliśmy uroczyste STO LAT i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy  o przeciwieństwach. Mówiliśmy co robimy rano, w środku dnia i wieczorem. Bawiliśmy się w zabawy utrwalające lewą i prawą stronę. Pomagały nam w tym gumki  frotki na rękach.

Układaliśmy prosty rytm dzień i noc na symbolach słońca i księżyca oraz na kartkach czarnych i żółtych. Wykonaliśmy pracę plastyczną dnia  i nocy. Wiemy już że to Ziemia kręci się w wokół słońca i dzięki temu mamy dzień i noc. Zrobiliśmy małe doświadczenie z  globusem i latarką. Przypomnieliśmy nazwy  pór roku oraz dni tygodnia. Było to doskonałą okazja do rozmowy dlaczego zmieniają się pory roku.

Poznaliśmy różnego rodzaju przeciwieństwa. Próbowaliśmy je odnaleźć je w naszej sali i nawet nam się to udało, np. krótkie-długie włosy, mały-duży klocek, smutna-wesoła minka i wiele innych…

 

  Święto Pluszowego Misia

Pluszowe misie

W środę obchodziliśmy święto Pluszowego Misia. W ten dzień były tańce gry i zabawy z Misiem i dla misia. Poznaliśmy historię pluszowego Misia oraz znane i nieznane misie jakie występują w bajkach i w przyrodzie.


 

Listopad

III Tydzień

Temat tygodnia: Opiekujemy się zwierzętami

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy jakie zwierzęta możemy hodować w domu. Dzieci opowiadały o swoich zwierzątkach domowych oraz w jaki sposób się nimi opiekują. Wspólnie układaliśmy historyjkę obrazkową „Kłopoty Burka z podwórka” oraz stworzyliśmy ilustracje.

Każdy wykonał swojego pieska metodą orgiami:

Origami - sztuka składania papieru o tysiącletniej tradycji

Poznaliśmy cyfrę 6 oraz bawiliśmy się w różnego rodzaju zabawy matematyczne utrwalające poznane cyfry.

 

 

Obchodziliśmy urodzinki Lenki Pi. Wszyscy odśpiewaliśmy STO LAT i założyliśmy życzenia.laughing

W piątek obchodziliśmy  „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka” omówiliśmy Nasze prawa. Wiemy o tym, że Mie ważne gdzie mieszkamy, jak wyglądamy WSZYSCY mają swoje prawa.

Dzieci  na znak solidarności z dziećmi mieszkającymi w innych krajach wycięły niebieskie serduszka oraz kolorowały dzieci z różnych stron świata.

Koraliki SERCA 10x11x6mm SERDUSZKA niebieskie 6szt 7161837281 - Allegro.plDZIECI ŚWIATA - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory

Poznaliśmy literę „B” utrwalaliśmy ją w zabawach z wyrazami oraz rozpoznawaliśmy wśród innych trudne głoski p,d,b.

Malowaliśmy rękami oburącz co sprawiło na wiele radości.

     

 

 


 

Listopad

II Tydzień

Temat tygodnia: Dbamy o nasze zdrowie

Jaskółka wie, żeby być zdrowym trzeba zdrowo się odżywiać oraz aktywnie spędzać czas. Każda Jaskółka wie, że bardzo ważna jest higiena osobista  i częste mycie rąk. Gimnastyka w sali z wykorzystaniem piłek, krążków przyniosła nam wiele radości. Gdy pogoda nam dopisywała spędzaliśmy czas w ogrodzie przedszkolnym. Wiemy, że powinniśmy się ubierać odpowiednio do pogody.  Przypomnieliśmy figury geometryczne oraz poznaliśmy cyfrę 5. Bawiliśmy się układając ja z różnych przedmiotów. Poznaliśmy literkę „D” oraz graliśmy na własnoręcznie wykonanych instrumentach.

 

Obchodziliśmy urodzinki Maćka. Wszyscy odśpiewaliśmy STO LAT i założyliśmy życzenia.laughing

Obchodziliśmy Święto Niepodległości. Wspólnie zaśpiewaliśmy HYMN o 11:11 „Szkoła do Hymnu” .

Wykonaliśmy flagi na patyczkach i wspólnie powiedzieliśmy wiersz Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”

Polska Flaga, Flaga, Flaga Polski | Board games, Umbrella, EducationFlaga Polski Drukowana 120x75cm - sklep Morowo.com.pl

Powiewa flaga, 
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

 

 

 


 

Listopad

I Tydzień

Temat tygodnia: Kapie, kropi, mży

 Jaskółki się przekonały, że w czasie deszczu dzieci się nie nudzą… Wykonaliśmy ciekawe prace plastyczne. Kropelka pomagała nam w orientacji w przestrzeni własnego ciała. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują nas do nauki pisania. Doświadczenia z wodą pomagają nam zrozumieć, że woda może występować w przyrodzie w różnych stanach. Wiemy już, co pływa a co tonie. Film Edukacyjny pomógł nam zrozumieć skąd się bierze deszcz i że woda w przyrodzie jest bardzo potrzebna nie tylko ludziom. Dzieci z własnych doświadczeń opowiadały do czego używamy wody. Zwróciliśmy uwagę, że woda to cenny dar i należy ją oszczędzać.

 

 

 

Październik

IV Tydzień

Temat tygodnia: Jak przekazujemy informacje

 

Opowiadanie jak dawniej wędrował list wprowadził nas w tematykę tygodnia. Przypomnieliśmy sobie nazwę swojego adresu. Wiemy już co jest potrzebne aby wysłać list. Poznaliśmy pojęcia adresat i nadawca. Znamy drogę listu od nadawcy do adresata. "Wysyłaliśmy" listy do naszych kolegów i koleżanek z grupy. 

Projektowaliśmy również własny znaczek.

Opowiadania o listonoszu zainspirowało nas do zabawy tematycznej. Wiemy, że są różnego rodzaju sposoby przekazywania informacji. Jest to poczta tradycyjna i elektroniczna np. mail.

Poznaliśmy piosenkę o listonoszu.

 

Poznaliśmy cyfrę "4". Bawiliśmy się w zabawy taneczne i ruchowe , które sprawiają nam wiele radości laughing

 

 

POLITYKA ORGANIZACJI PRACY, OPIEKI ORAZ ZASAD BEZPIECZEŃSTWA NA TERENIE MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 57 KRASNALA HAŁABAŁY W OKRESIE PANDEMII COVID-19

 

Bardzo prosimy o wydrukowanie (kto ma możliwość, druki dostępne są również na placówce), wypełnienie poniższego oświadczenia oraz karty dziecka i dostarczenie ich w pierwszym dniu przyjścia dziecka do przedszkola 

OŚWIADCZENIE RODZICA/OPIEKUNA PRAWNEGO DZIECKA

           KARTA DZIECKA

Przydatne druki :)

Upoważnienie do odbioru dziecka

Wniosek-religia

Wniosek o zmianę godzin

 

Rady dla tych co pierwszy raz:

  • Nie przeciągaj pożegnania, opowiedz co będzie się działo: podejdziecie do drzwi przedszkola, podejdzie pani, która zmierzy dziecku temperaturę, odprowadzi do swojej szafeczki w szatni, pomoże się przebrać i odprowadzi dziecko na jego salę.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to chociaż raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić.
  • Nie obiecuj: „jeśli pójdziesz do przedszkola to coś dostaniesz”. Kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz mu dać malutki prezencik, ale nie może to być forma przekupstwa.
  • Na pożegnanie powiedź: „Miłej zabawy”, „Baw się dobrze”. Unikaj zwrotów: „Nie bój się”, „Przepraszam, musisz zostać”, „Przykro mi, ale muszę iść do pracy”.
  • Dzieci przyprowadzamy „na własnych nogach”- nie na rękach, jest to świetna okazja do podkreślenia „jesteś już duża/duży ;)
  • Kontroluj, co mówisz. Zamiast: „Już możemy wracać do domu”, powiedz: „Teraz możemy iść do domu”. Niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.
  • Nie zmuszaj dziecka, by zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres. Poczekaj, pozwól dziecku samemu opowiedzieć ;)
  • Jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, postaraj się, by przez kilka dni odprowadzał je tata. Rozstania z tatą bywają mniej bolesne (choć ta metoda nie zawsze się sprawdza!)
  • Nie składaj obietnic bez pokrycia, np. „przyjdę po Ciebie zaraz po obiedzie”, a potem odbierasz dziecko po podwieczorku.
  • Jeśli to możliwe, w pierwszych dniach odbieraj dziecko wcześniej z przedszkola. Ale nie mów mu o tym!!! Niech to będzie niespodzianka.

 

PAMIĘTAJ!!!

Żegnaj i witaj swoje dziecko ZAWSZE uśmiechem!!!

smile  smile  smile

 

 

<iframe width="789" height="444" src="https://www.youtube.com/embed/r6cJB7k6eEk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

 

<iframe width="789" height="444" src="https://www.youtube.com/embed/HerwKHey4NU" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>