MARZEC

TYDZIEŃ V

TEMAT KOMPLEKSOWY:

DBAMY O ZDROWIE.

Misją naszego przedszkola jest codzienne dbanie o zdrowie i dlatego bierzemy udział w programach edukacyjnych Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - epidemiologicznej - KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, WIRUSOOCHRONA. W tym tygodniu odwiedziła nas Pani Zdrówko, aby przypomnieć nam o pięciu krokach w drodze do pełnego zdrowia. Są nimi: 1. Zdrowe odżywianie, 2. Aktywność fizyczna, 3. Dbanie o higienę rąk, 4. Walka z wirusami i bakteriami za sprawą szczepień ochronnych, 5. Czystość powietrza, którym oddychamy. Każdego dnia wykonywaliśmy zadania od Pani Zdrówko i tym samym gromadziliśmy gwiazdki. Zdobyliśmy ich aż 5, a wszystkie widnieją na medalu Klubu Zdrowego Przedszkolaka, który każdy przedszkolak otrzymał od Pani Zdrówko w piątek. Obiecaliśmy przestrzegać tych pięciu zasad, ponieważ każdy z nas chce cieszyć się dobrym zdrowiem.

Na podsumowanie tygodnia każdy z nas wcielił się w rolę lekarza. Przypomnieliśmy sobie jakich narzędzi używają lekarze różnych specjalizacji, przeprowadzaliśmy wywiad z pacjentem, wypisywaliśmy recepty, a nawet "badaliśmy" wzrok naszych kolegów i koleżanek. Dzięki tym wszystkim aktywnością wizyta u lekarza z pewnością nie będzie wywoływała w nas lęku.

Utrwaliliśmy kolejną literę alfabetu "T, t" oraz cyfry/liczby 1-10.

Przyglądaliśmy się naszemu okiennemu ogródkowi, obserwując wzrost naszych fasolek.

 

MARZEC

TYDZIEŃ IV

TEMAT KOMPLEKSOWY:

NADCHODZI WIOSNA cd.

"Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi? Puk, puk, puk, puk, ach Wiosno to Ty!". 21 marca wraz z całą naszą Hałabałową rodziną pożegnaliśmy Zimę, a powitaliśmy Wiosnę :) W uroczystym pochodzie wybraliśmy się na spacer po najbliższej okolicy, aby zaprosić do naszego przedszkola nowe dzieci. Tego samego dnia, solidaryzując się z ludźmi z Zespołem Downa wzięliśmy udział w DNIU KOLOROWEJ SKARPETKI. 22 marca obchodziliśmy ŚWIATOWY DZIEŃ WODY poprzez realizację kampanii społecznej "Toaleta to nie śmietnik".

Przyjrzeliśmy się wiosennym pracom w ogrodzie. Na naszym oknie założyliśmy hodowlę fasoli, a w naszym kąciku przyrodniczym zagościły takie kwiaty jak bratki, prymulki i stokrotki.

Utrwaliliśmy poznane wcześniej cyfry i liczby (w zakresie 10), rozwiązywaliśmy zadania tekstowe z matematyki. To był tydzień zabaw/ćwiczeń z literką "S,s" i prób czytania.

MARZEC

TYDZIEŃ III

TEMAT KOMPLEKSOWY:

NADCHODZI WIOSNA.

To był tydzień pełen kolorów i zapachów wiosennych kwiatów oraz śpiewu ptaków, przylatujących po zimie do Polski. Bawiliśmy się w detektywów wiosennych  zwiastunów. Szukaliśmy ich w czasie grupowych zajęć oraz wyjść do naszego ogrodu. Marzec Kucharz był dla nas łaskawy i w tym tygodniu obdarował nas wieloma promieniami słońca.

Utrwaliliśmy poznane wcześniej cyfry i liczby oraz literkę "R,r". Wspólnie przyozdobiliśmy wiosenny gaik, którym pochwalimy się w poniedziałek w czasie wiosennego pochodu promującego nasze cudowne przedszkole :)

MARZEC

TYDZIEŃ II

TEMAT KOMPLEKSOWY:

W MARCU JAK W GARNCU.

"W marcu jak w garncu wszystko może się wydarzyć. W marcu jak w garncu wieje wietrzyk, słonko praży...". W tym tygodniu zamieniliśmy się w małych obserwatorów pogody. Każdego dnia uzupełnialiśmy grupowy i indywidualny kalendarz pogody. Uczyliśmy się odczytywać temperaturę. Wzięliśmy udział w zabawach badawczych, gdzie głównym bohaterem był psotny wiatr. Spędzaliśmy czas w naszym ogrodzie na zabawach oraz obserwacjach przyrodniczych.

Obchodziliśmy DZIEŃ DENTYSTY. Świętowaliśmy DZIEŃ KOBIET. Odwiedziliśmy pobliską Szkołę Podstawową Nr 66, gdzie zostaliśmy bardzo mile przyjęci. Dziękujemy za to serdeczne przyjęcie i wszystkie atrakcje, które na nas czekały.

Wprowadziliśmy liczbę i cyfrę 10 oraz literę "P,p". Braliśmy udział w zabawach z matą do kodowania, realizując program Uczymy Dzieci programować. Za sprawą gumy sensorycznej dowiedzieliśmy się czym jest kompozycje zamknięta oraz kompozycja otwarta.

MARZEC

TYDZIEŃ I

TEMAT KOMPLEKSOWY:

KOSMOS.

Tematem tego tygodnia był uwielbiany przez Jarzębinki KOSMOS. Poniedziałek rozpoczęliśmy DNIEM NALEŚNIKA. Sporządziliśmy przepis na naleśniki, uczyliśmy się zwijać naleśniki, a następnie podrzucać je na patelni.

W naszych matematycznych zabawach główną rolę odgrywała cyfra 8. Zrobiliśmy własną grę planszową.

W środę włączyliśmy się do akcji "TUSZ DO PAKI, DOKARM ZWIERZAKI". Utrwaliliśmy literę "O, o" oraz wszystkie poznane do tej pory litery.

Za sprawą aktywności plastycznych i technicznych oraz wielkiego zaangażowania w pracę przez dzieci w naszej sali zrobiło się kosmicznie:)