Tydzień IV

Tematyka tygodnia: W gospodarstwie.

 

Zapoznaliśmy się ze znaczenia słowa - gospodarstwo. Rozmawialiśmy o tym, kto ma rodzinę na wsi. Poznaliśmy zwierzęta, które mieszkają na wsi, słuchaliśmy jakie one wydają dźwięki. Dzieci dowiedziały się, że jajka pochodzą od kury a dopiero później trafiają do sklepów:).  Bawiliśmy się w zabawy ruchowo - naśladowcze, wcielając się w postaci różnych wiejskich zwierzątek. Oczywiście jak codziennie bawiliśmy się z językiem angielski. Przygotowując się do Świąt Wielkanocnych posadziliśmy rzeżuchę, o którą dziennie dbamy. 

                                  Tydzień III

Tematyka tygodnia: Nadchodzi wiosna.

 

Nareszcie doczekaliśmy się nadejścia wiosny, wspólnie z przedszkolakami pożegnaliśmy zimę i  powitaliśmy panią wiosnę, przygotowaliśmy gaiki, śpiewaliśmy piosenki. Nauczyliśmy się piosenki "Maszeruje wiosna", ćwiczyliśmy pamięć. Wykonaliśmy pracę plastyczną - bocian.  Wiosna wysłała do nas list z prośbą o pomoc, przedszkolaki wykonywały zadania spełniając prośbę wiosny. 

       

    Tydzień II

Tematyka tygodnia: W marcu jak w garncu.

 

Oczekiwaliśmy na przyjście wiosny, obserwowaliśmy pogodę szukając  pierwszych oznak wiosny. Zapoznaliśmy się ze zjawiskami atmosferycznymi, które są charakterystyczne dla miesiąca marca. Dzieci poznały znaczenie przysłowia "W marcu jak w garncu". Kształtowaliśmy słuch muzyczny i pamięć podczas słuchania piosenek. Podczas zabaw muzycznych  układaliśmy melodię do krótkich rymowanek, przysłów, wierszyków. 

 

                                                              

   Tydzień I

Tematyka tygodnia: Dbamy o zdrowie na przedwiośniu.

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o tym, jak należy dbać o swoje zdrowie. Dzieci dowiedziały się, że aby być zdrowym należy zdrowo się odżywiać, dbać o higienę, uprawiać sport.  Mieliśmy dzień dentysty, wykonaliśmy pracę plastyczną "ząbek", "Jeżyki" bawiły się w dentystę, przypomniały sobie jak należy prawidłowo dbać o jamę ustną i o ząbki.  Tydzień był wypełniony ogromną dawką ruchu zarówno w sali przedszkolnej jak i na świeżym powietrzu. 

d