- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: jezyki
- Odsłony: 145
Radosnych świąt Bożego Narodzenia,
odpoczynku w gronie rodzinnym
oraz pasma sukcesów i spełnienia najskrytszych marzeń
w nadchodzącym Nowym Roku!
[źródło]
III TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: Co przynosi zima
Miniony tydzień rozpoczęliśmy od DNIA GUZIKA, podczas którego guzik był bohaterem każdej zabawy, ćwiczenia, jak i pracy plastycznej. Klasyfikowaliśmy guziki według określonej cechy, czy szukaliśmy pary swojego guzika. Następne dni upłynęły Nam w zimowej atmosferze... wybieraliśmy odpowiednie ubrania na zimową pogodę, słuchaliśmy zimowego opowiadania, a także bawiliśmy się w zimową zabawę, jaką były "Bałwanki", czyli Zimowe ćwiczenia w podskokach . Podczas zajęć staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie "Jaki jest śnieg?", w próbie odpowiedzi na to pytanie pomagał nam zmysł dotyku i wzroku.
Cały tydzień spotykaliśmy się z żuczkami - Baby Beetles, z którymi razem uczyliśmy się angielskiego.
II TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: Tutaj rosły paprocie II
Podczas minionego tygodnia bardzo dużo się działo... Tydzień zaczęliśmy od spotkania z górnikiem podczas wspólnego świętowania BARBÓRKI. Po tym spotkaniu jak i minionym tygodniu wiemy skąd się wziął węgiel pod ziemią a także poznaliśmy jego cechy fizyczne.
We wtorek czekała nas niespodzianka - odwiedził nas MIKOŁAJ! Przywitaliśmy go z wielką radością a on podarował nam piękne prezenty. W tym tygodniu ponownie przenieśliśmy się do krainy dinozaurów, utrwaliliśmy nazwy gatunków niektórych dinozaurów, próbowaliśmy klasyfikować figurki według rozmiaru. Mieliśmy wiele okazji aby pobudzić naszą wyobraźnie podczas różnych zabaw dydaktycznych, dinozaury również towarzyszyły nam podczas wielu zabaw ruchowych.
Dzieci poznały w tym tygodniu cztery żuczki: Zoom, Ring Ring, Splish Splash i Tick Tock, czyli Baby Beetles z programu "Dwujęzyczne Dzieci".
I TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: Tutaj rosły paprocie
W minionym tygodniu dzieci miały okazję dowiedzieć się więcej na temat pracy górnika, a także jak wygląda kopalnia. Mogły także zapoznać się z właściwościami węgla. Dzieci rozwijały swoje umiejętności konstrukcyjne poprzez układanie wagoników z różnego rodzaju klocków, a także próbowały porównywać ich długość. W tym tygodniu wybraliśmy się również w podróż do... Krainy Dinozaurów, podczas której dzieci mogły zapoznać się z różnymi gatunkami dinozaurów. W tym tygodniu dzieci również przygotowywały się do Barbórki ćwicząc śląskie tańce i piosenki, takie jak: "Grozik", "Nie chcę cię, nie chcę cię", "Owczareczek". Za niedługo miał przyjść Mikołaj, więc także na jego przyjście małymi krokami się przygotowywaliśmy.
Podczas tego tygodnia świętowaliśmy ANDRZEJKI, był to dzień pełen wróżb i magii... A na koniec tygodnia spotkaliśmy się z panem Mateuszem, który opowiedział nam legendy o Skarbniku zamieszkującym kopalnie.
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: jezyki
- Odsłony: 160
IV TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia : Prąd elektryczny
W tym tygodniu przedszkolaki dowiedziały się jak płynie prąd, dzieliły nazwy urządzeń elektrycznych na sylaby, poznawały sprzęt służący do utrzymania porządku w domu a tym samym zachęcanie do pomocy w domowych pracach porządkowych.
W międzyczasie odbył się DZIEŃ KREDKI z tej oto okazji odbywały się zabawy związane z kredkami oraz DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA w tym dniu wszystkie dzieci z przedszkola przyniosły swoją ukochaną przytulankę. Dzieci zapoznały z historię Pluszowego misia i wspólnie śpiewały piosenki o misiach, wykonały pracę plastyczną, która polegała na wyklejeniu sylwety misia kolorowymi wacikami wybranych partii ciała misia.
III TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: Opiekujemy się zwierzętami
W tym tygodniu przedszkolaki dowiedziały się jakie zwierzątka można hodować w domu, wypowiadały się na podstawie wiersza D. Kossakowskiej doskonaląc przy tym umiejętność prawidłowego wypowiadania się. Dzieci zapoznały się z różnymi rasami psów, tworzyły budę psa z figur geometrycznych w ramach pracy plastycznej według kształtu przestrzegając przy tym poszczególnych etapów pracy, dowiedziały się również jakim środowisku żyją rybki, poznały też budowę żółwia ich rodzaje, sposób odżywiania oraz wykonały żółwika z lepiąc z plasteliny.
W międzyczasie odbył się dzień spotkania z Dinkiem a co za tym idzie "ŚWIATOWY DZIEŃ RZUCANIA PALENIA" z tej oto okazji grupa "Jeżyki" wysłuchała krótkiego opowiadania o źródłach dymu w oparciu o scenariusz programu " Czyste powietrze a następnie wykonały pracę zespołową: plakat z Dinkiem na tle łąki, oraz otaczających go kwiatków co najbardziej Dinek lubi.
II TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: Dbamy o zdrowie
Ten tydzień obfitował w wiele atrakcji. Jeżeli chodzi o podstawę programową przedszkolaki wyszukiwały ilustracje na temat zdrowia jak o nie powinniśmy zadbać, wypowiadały na ich podstawie, liczyły w zakresie do trzech oraz tworzyły zbiory z pomponików, które imitowały małe piłeczki, przypominały sobie z poprzedniego tygodnia co chroni nas przed deszczem oraz w jaki sposób dbamy o higienę.
W międzyczasie dzieci przygotowały się podczas intensywnych prób do występu. Obchodziliśmy urodzinki Alicji. Sto lat dla Solenizantki!
Wzieliśmy udział w dniu: "ZDROWEGO ŚNIADANIA" w którym to dzieci przygotowały same pyszną zdrową kanapkę, odwiedziła nas "Pani Zdrówko" która zachęcała nas do zjadania obiadów poprzez wrzucanie fasolek do pojemnika. Każda grupa otrzymała takowy pojemnik do którego będą wrzucane fasolki a pod koniec tygodnia będą podliczane, wygrana grupa będzie mogła wybrać ulubione jednodniowe menu.
DZIEŃ JEŻA a co za tym idzie wyczekiwany moment "PASOWANIE NA PRZEDZKOLAKA" w którym to dzieci stały się przez chwilę małymi gwiazdami i przedstawiły krótkie przedstawienie poprzez śpiewanie, taniec oraz recytacje wierszyka dla swoich rodziców, pasowane przez Panią Dyrektor magiczną kredką dzieci stały się prawdziwymi przedszkolakami "Jeżykami" z której to okazji zostały obdarowane dyplomami, upominkami oraz słodkimi łakotkami - był to dzień pełen wzruszeń.
Przy okazji dzieci wykonały pracę plastyczną jeżyka poprzez przyklejenie sylwety jeża na kartkę papieru przy użyciu widelców umoczonych w brązowej farbie odbijały na sylwecie jeża imitujące igły.
W tym dniu braliśmy czynny udział jak i wszystkie grupy w akcji MEiN "Szkoła do hymnu" o godzinie 11.11 wszyscy by uczcić ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOSCI uroczyście zaśpiewaliśmy "Mazurek Dąbrowskiego".
I TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: Kapie, kropi, mży
W tym tygodniu przedszkolaki wyszukiwały podczas zajęć obrazki charakterystyczne zjawiska atmosferyczne towarzyszące obecnej porze roku. (Jesieni)
Brały udział w zabawie rytmicznej w elementami równowagi z wykorzystaniem szarf, słuchały muzyki Preludium Deszczowe F. Chopina a podczas muzyki reagowały ruchem na dźwięki instrumentów perkusyjnych. Wykonywały pracę "Deszczową chmurę" za pomocą bibuły i spryskiwacza co spowodowało strugi deszczu na kartce papieru. Wychodziliśmy do naszego ogrodu a co za tym idzie korzystanie z pięknej. Rozmawialiśmy na temat obchodzenia dnia "Wszystkich Świętych".
Pod Koniec tygodnia odbył się MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ POSTACI Z BAJEK w to dniu przypomnieliśmy sobie ulubione postaci z bajek a jednocześnie zainspirowało nas to do wspólnej zabawy.
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: jezyki
- Odsłony: 190
TYDZIEŃ IV
Tematyka tygodnia: Dzień i noc
W tym tygodniu przedszkolaki poznały kiedy jest dzień a kiedy noc, co pojawia się na niebie , opowiadały na podstawie obrazków jakie czynności wykonują w dzień a jakie w nocy, układały prosty rytm z wykorzystaniem dwóch elementów z czym wiąże się nabywanie umiejętności odtwarzania wzoru, wykonały ćwiczenia usprawniające grafomotorykę i sprawność manualną z wykorzystaniem sylwety słońca, słuchały krótkiego wiersza o "Śnie Zuzi", które miało na celu wdrażanie do koncentracji uwagi. Dzieci układały również ruchomy obraz na podstawie opowiadania, utrwalały znajomości podstawowych kolorów oraz pojęcia "Para". W celu tym skorzystawszy ze słonecznej pogody wybraliśmy się na spacer na którym doskonaliliśmy chodzenie para za parą a przy okazji zachwycaliśmy się naszym ogrodem przedszkolnym otulony piękną złotą jesienią.
W międzyczasie odbył się DZIEŃ "ORIGAMI".
TYDZIEŃ III
Tematyka tygodnia: Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy
W tym tygodniu przedszkolaki słuchały opowiadania Doroty Kossakowskiej rozmawiając na jego podstawie, klasyfikowały według cechy: podział na owoce i warzywa, przypomniały sobie piosenkę pt. " Buraczek i cebulka" do której również w parach zatańczyły. Dzieci rozpoznawały owoce i warzywa po dotyku, zapoznały się także z nową piosenką o witaminkach na temat wartości odżywczych owoców i warzyw, uczyły się jak prawidłowo przygotować stół na przyjście gości a co za tym idzie sposób ustawiania talerzy, kubków, sztućców oraz serwetek. Przy okazji został omówiony szczegołowo każdy posiłek w ciągu dnia kolejność oraz z jakich produktów powinien się składać (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja).
W międzyczasie miał miejsce DZIEŃ LISTONOSZA w którym to dniu odbyła się rozmowa na podstawie ilustracji dotycząca pracy listonosza, jego stroju- w który dzieci się przebierały) pojazdów i przesyłek, które roznosi/przywozi. Grupa "Jeżyki "brała udział w muzyczno-ruchowej zabawie " W sortowni paczek i listów praca wre". W zabawie dydaktycznej w której dzieci miały za zadanie dobrać znaczek ze względu na kolor oraz wykonały pracę plastyczną pt. "Witaminkowy list do mamy" ozdabianie koperty, przybijanie owocowych pieczątek i naklejanie znaczka na kopertę a później wrzucanie listów do skrzynki jak na prawdziwej poczcie.
TYDZIEŃ II
Tematyka tygodnia: Co zwierzęta robią jesienią?
W tym tygodniu Nasze przedszkolaki wyszukiwały i nazywały zwierzęta mieszkające w lesie, tworzyły zbiory 3-elemetowe z wykorzystaniem wiersza A. Surowiec, zapoznały się ze sposobem spędzania zimy przez wybrane zwierzęta leśne, zaznajomiły się z instrumentami perkusyjnymi takich jak bębenek, grzechotka, tamburyno jak i ze sposobem grania na nich, poznały domy wybranych leśnych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź) została wykonana praca plastyczna pod postacią sylwety wiewiórki, którą dzieci kolorowały a później ozdabiały ogon przy pomocy kleju i liści jesiennych. Była mowa również o jeżu- omówiliśmy sobie wygląd jeża na podstawie ilustracji ze szczególnym zwróceniem uwagi na odżywianie oraz zimowy sen. Były też piosenki, zabawy ruchowe związane z tematyką jeża również została wykonana praca plastyczna: zadaniem dzieci było przyklejenie sylwety jeża na czarna kartkę papieru, pokolorowanie jabłka oraz dorysowanie zwierzęciu igieł przy pomocy kredek świecowych oraz kredy białej. Odwiedziła nas w tym tygodniu pani z biblioteki, która czytała opowiadanie dotyczące emocji.
W międzyczasie odbył się DZIEŃ DRZEWA w którym to powtórzyliśmy sobie wiadomości dotyczących drzewa, które były przekazywane w poprzednim miesiącu wynikającego z tematyki tygodniowej.
DZIEŃ DZIEWCZYNEK w tym szczególnym dniu dziewczynki usłyszały "Sto lat" w wykonaniu chłopców, każda z dziewczynek otrzymała koronę w której pozowała do zdjęcia w balowej sukience na tle królewskiego zamku, otrzymały również w prezencie od kolegi Tomka śliczne małe laleczki za które bardzo dziękujemy. Miały również miejsce różne zabawy, tańce oraz słodki poczęstunek z tej okazji.
Pod koniec tygodnia Nasz Hubercik obchodził 3 urodzinki, Sto lat dla solenizanta! Tego dnia wszyscy pracownicy przedszkola z okazji DNIA EDUKACJI NARRODOWEJ mieli swoje święto z tej oto okazji uczestniczyliśmy w odświętnej akademii w wykonaniu grupy "Jaskółek" bardzo serdecznie dziękujemy za miłe słowa i upominki.
TYDZIEŃ I
Tematyka tygodnia: Zabawy z Kolorami
W tym tygodniu dzieci utrwalały znajomości podstawowych kolorów poprzez różne zabawy. Doskonaliły umiejętności takie jak: różnicowanie przedmiotów kolorów podstawowych, prawidłowego posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, uczyły się rzutu oburącz, wykonały pracę przy pomocy woreczka strunowego wypełnionego trzema kolorami jesiennymi a zadaniem dzieci było rozprowadzenie poprzez naciskanie paluszkami farby znajdującej się w środku na powierzchnię narysowanej sylwety liścia.
W międzyczasie odbył się PIKNIK Z KRASNALEM HAŁABAŁĄ, BANIĄ I KARTOFLEM, obchodziliśmy również urodzinki Alicji oraz Oliwii na których dzieci wraz z Paniami zaśpiewały uroczyste "Sto lat" a później zostały obdarowane przez solenizantów słodkościami oraz ŚWIATOWY DZIEŃ UŚMIECHU w którym to przedszkolaki doskonaliły umiejętność dobierania w pary kolorowych, uśmiechniętych buziek, malowanie oczek, noska oraz uśmiechu przy pomocy paluszka umoczonego w czarnej farbie na kolorowej sylwecie kola a także odbyła się sesja fotograficzna w plenerze w jesiennej aranżacji.
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: jezyki
- Odsłony: 236
V TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: "Jesień w ogrodzie"
W tym tygodniu dzieci z grupy: "Jeżyki" rozpoznawały warzywa po wyglądzie, określały wielkość, kształt oraz kolor wybranych warzyw, uczyły się piosenki pt. Buraczek, buraczek miał czerwony fraczek". Kolorowały, ozdabiały wybrane warzywo za pomocą wydzieranki, brały udział w zabawie inscenizowanej do piosenki "Idą dzieci do przedszkola", słuchały wiersza jak i oglądały w postaci teatrzyku na podstawie J. Brzechwy pt. " Warzywa na straganie" co miało na celu wydłużanie czasu uwagi poprzez wdrażanie do uważnego słuchania, dowiadywały się co można zrobić z warzyw, nazywały, segregowały sylwety z przetworami.
W międzyczasie odbył się " ŚWIATOWY DZIEŃ JABŁKA" w którym to przedszkolacy poznały smakowe walory a także możliwości przetwarzania jabłek. Wszystkie zabawy kręciły się wokół owocu: Uzupełniały brakujące kolorowe jabłuszka pod postacią rytmów, tańczyły a przy okazji uczyły się słów do piosenki: "Małe czerwone jabłuszko", przenosiły za pomocą strzypiec pomponiki symbolizujące jabłuszka czerwone i zielone na sylwetę drzewa oraz je przeliczały. Obchodziliśmy również urodzinki Pawełka a już pod koniec tygodnia miał miejsce kolejny dzień pełen atrakcji a co za tym idzie "DZIEŃ CHŁOPAKA" w którym to dziewczynki wraz z paniami odśpiewały odświętne "Sto lat". W naszej grupie tak wspominałam wcześniej to był dzień pełen atrakcji dominowały tańce, zabawa samochodami, które zostały sprezentowane przez kolegę z grupy, bardzo dziękujemy :), kolorowanki z ulubionymi samochodami i wiele innych..oraz słodki poczęstunek z tej okazji.
W tym tygodniu wykonaliśmy czwarte zadanie przygotowane na wrzesień w ramach Klubu Krasnala Hałabały. Chętne dzieci kolorowały logo Klubu Przedszkoli Krasnala Hałabaly.
IV TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia: "Jesień w sadzie"
W tym tygodniu jeżyki zapoznały się z wierszykiem "Wpadła gruszka do fartuszka' a tym samym starały się uczyć wiersza na pamięć, przeliczały w zakresie do dwóch, rozróżniały i nazywały owoce rosnące w Polsce - nabywały umiejętności przeliczania 1-2. Wypełniały kontur gruszki przy pomocy plasteliny. Rozpoznawały również owoce za pomocą rożnych zmysłów takich jak: zmysł dotyku ,wzroku, smaku.
W międzyczasie odbył się "DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA" w którym to dzieci bawiły się przy użyciu chusty animacyjnej, balonu, który sobie podawały w rytm muzyki oraz uczestniczyły w rożnych zabawach związanych z tańcem.
23.09 odbyło się również oficjalne pożegnanie lata a przywitanie jesieni poprzez przedstawienie krótkiej bajki na podstawie L. Krzemienieckiej przez personel przedszkola " O gościach co nie chcieli przyjść na ucztę" gdzie główną rolę grał krasnal Hałabała, Pani Jesień, Pani Lato oraz ptaki odlatujące na zimę.
III TYDZIEŃ
Tematyka tygodnia : Jesień w parku i w lesie"
W tym tygodniu powoli wprowadzamy się tematykę jesieni, która do nas idzie wielkimi krokami. Dzieci zapoznały się z kształtami, wyglądem drzew oraz ich owoców(kasztanowiec, dąb, klon). Jeżyki uczyły się piosenki pt. " Pada deszczyk, pada deszczyk", wykonały kartę pracy, w której kolorowały sylwetę liścia kasztanowca oraz jego owocu czyli kasztana. Dzieci użyły kolorów takich jak zielony, pomarańczowy, żółty, czerwony, złoty. Porównywały również liście drzew liściastych od iglastych, odbijały umoczoną w zielonej farbie swoje dłonie na kartce papieru po wysuszeniu pracy oraz ich wycięciu w celu utworzenia na tablicy w naszej sali pięknego drzewka iglastego.
W międzyczasie odbył się międzynarodowy "Dzień Kropki". Podczas którego dzieci poznały historię Vastii, która dzięki swojej twórczej kropki stała się artystką. Bawiliśmy się kropkami- pomponikami, które dzieci za pomocą klamerki wkładały do pudelek przy tym utrwalały nazwy kolorów. Stawiały piękne, twórcze kropki na tablicy interaktywnej, tworzyły obrazek przy pomocy kolorowych guziczków a w tym dzieci doskonaliły trening małej rączki i wiele innych kropkowych zabaw. Kolejnym dniem atrakcji był "Dzień Fryzjera a co za tym idzie dzień szałowych fryzur. W tym dniu dzieci poznały pracę Fryzjera. Dowiedziały się jakich narzędzi musi użyć i jakie są potrzebne przy tej pracy. Dzieci świetnie się bawiły.
I i II TYDZIEŃ
Drodzy Rodzice!
Tematyką mijających tygodni w grupie" Jeżyki" było: Poznajemy nasze przedszkole i Bezpieczna droga do przedszkola. Najmłodsza grupa "Jeżyków" dzielnie znosiła pierwsze dni w przedszkolu poznając nowe otoczenie jakim jest przedszkole. Maluszki chętnie sięgają po zabawki i uczestniczą w proponowanych zabawach integracyjnych. Dzieci zapoznały się z zasadami przejścia przez ulicę, z zawodem policjanta a w międzyczasie obchodziliśmy 3 urodzinki koleżanki z grupy, "Dzień dobrych wiadomości" oraz odbyły się pierwsze zajęcia z rytmiki.
Strona 2 z 2