IV Tydzień

 

Temat tygodnia:  Przeciwieństwa

Poniedziałek przywitał Nas w przedszkolu „Dniem Kredki".

Poznaliśmy jak powstaje kredka.

Byliśmy z „Jedyneczką” z wizytą w fabryce kredek. Były zabawy z kolora mi, tworzyliśmy „obrazki” kredek,  układaliśmy  kredki od najmniejszej do największej.

...a na koniec w ramach prezentu każdy zadbał o swoje kredki w piórniku pięknie je temperując.

  

W tym tygodniu mieliśmy aż dwie solenizantki obchodziliśmy Urodzinki Lilki oraz Kornelki dla których odśpiewaliśmy uroczyste STO LAT i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy  o przeciwieństwach. Mówiliśmy co robimy rano, w środku dnia i wieczorem. Bawiliśmy się w zabawy utrwalające lewą i prawą stronę. Pomagały nam w tym gumki  frotki na rękach.

Układaliśmy prosty rytm dzień i noc na symbolach słońca i księżyca oraz na kartkach czarnych i żółtych. Wykonaliśmy pracę plastyczną dnia  i nocy. Wiemy już że to Ziemia kręci się w wokół słońca i dzięki temu mamy dzień i noc. Zrobiliśmy małe doświadczenie z  globusem i latarką. Przypomnieliśmy nazwy  pór roku oraz dni tygodnia. Było to doskonałą okazja do rozmowy dlaczego zmieniają się pory roku.

Poznaliśmy różnego rodzaju przeciwieństwa. Próbowaliśmy je odnaleźć je w naszej sali i nawet nam się to udało, np. krótkie-długie włosy, mały-duży klocek, smutna - wesoła minka i wiele innych…

 

  Święto Pluszowego Misia

W środę obchodziliśmy święto Pluszowego Misia. W ten dzień były tańce gry i zabawy z Misiem i dla misia. Poznaliśmy historię pluszowego Misia oraz znane i nieznane misie jakie występują w bajkach i w przyrodzie.


 

III Tydzień

 

Temat tygodnia: Opiekujemy się zwierzętami

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy jakie zwierzęta możemy hodować w domu. Dzieci opowiadały o swoich zwierzątkach domowych oraz w jaki sposób się nimi opiekują. Wspólnie układaliśmy historyjkę obrazkową „Kłopoty Burka z podwórka” oraz stworzyliśmy ilustracje.

Każdy wykonał swojego pieska metodą orgiami:

Poznaliśmy cyfrę 6 oraz bawiliśmy się w różnego rodzaju zabawy matematyczne utrwalające poznane cyfry.

 

 

Obchodziliśmy urodzinki Lenki Pi. Wszyscy odśpiewaliśmy STO LAT i założyliśmy życzenia.

W piątek obchodziliśmy  „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka” omówiliśmy Nasze prawa. Wiemy o tym, że Mie ważne gdzie mieszkamy, jak wyglądamy WSZYSCY mają swoje prawa.

Dzieci na znak solidarności z dziećmi mieszkającymi w innych krajach wycięły niebieskie serduszka oraz kolorowały dzieci z różnych stron świata.

Poznaliśmy literę B utrwalaliśmy ją w zabawach z wyrazami oraz rozpoznawaliśmy wśród innych trudne głoski p,d,b.

Malowaliśmy rękami oburącz co sprawiło na wiele radości.


 

II Tydzień

 

Temat tygodnia: Dbamy o nasze zdrowie

Jaskółka wie, żeby być zdrowym trzeba zdrowo się odżywiać oraz aktywnie spędzać czas. Każda Jaskółka wie, że bardzo ważna jest higiena osobista  i częste mycie rąk. Gimnastyka w sali z wykorzystaniem piłek, krążków przyniosła nam wiele radości. Gdy pogoda nam dopisywała spędzaliśmy czas w ogrodzie przedszkolnym. Wiemy, że powinniśmy się ubierać odpowiednio do pogody.  Przypomnieliśmy figury geometryczne oraz poznaliśmy cyfrę 5. Bawiliśmy się układając ja z różnych przedmiotów. Poznaliśmy literkę „D” oraz graliśmy na własnoręcznie wykonanych instrumentach.

 

 

 

Obchodziliśmy urodzinki Maćka. Wszyscy odśpiewaliśmy STO LAT i założyliśmy życzenia.

 

 

DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI 

Obchodziliśmy Święto Niepodległości. Wspólnie zaśpiewaliśmy HYMN o 11:11 „Szkoła do Hymnu” .

 

Wykonaliśmy flagi na patyczkach i wspólnie powiedzieliśmy wiersz Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”

"Powiewa flaga, 

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość,

biel - serce czyste.

Piękne są nasze

barwy ojczyste."

 


 

 

I Tydzień

 

Temat tygodnia: Kapie, kropi, mży

 Jaskółki się przekonały, że w czasie deszczu dzieci się nie nudzą… Wykonaliśmy ciekawe prace plastyczne. Kropelka pomagała nam w orientacji w przestrzeni własnego ciała.

Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują nas do nauki pisania.

Doświadczenia z wodą pomagają nam zrozumieć, że woda może występować w przyrodzie w różnych stanach. Wiemy już, co pływa a co tonie.

Film Edukacyjny pomógł nam zrozumieć skąd się bierze deszcz i że woda w przyrodzie jest bardzo potrzebna nie tylko ludziom.

Dzieci z własnych doświadczeń opowiadały do czego używamy wody. Zwróciliśmy uwagę, że woda to cenny dar i należy ją oszczędzać.