IV Tydzień
Temat tygodnia: Przeciwieństwa
Poniedziałek przywitał Nas w przedszkolu „Dniem Kredki".
Poznaliśmy jak powstaje kredka.
Byliśmy z „Jedyneczką” z wizytą w fabryce kredek. Były zabawy z kolora mi, tworzyliśmy „obrazki” kredek, układaliśmy kredki od najmniejszej do największej.
...a na koniec w ramach prezentu każdy zadbał o swoje kredki w piórniku pięknie je temperując.
W tym tygodniu mieliśmy aż dwie solenizantki obchodziliśmy Urodzinki Lilki oraz Kornelki dla których odśpiewaliśmy uroczyste STO LAT i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.
W tym tygodniu rozmawialiśmy o przeciwieństwach. Mówiliśmy co robimy rano, w środku dnia i wieczorem. Bawiliśmy się w zabawy utrwalające lewą i prawą stronę. Pomagały nam w tym gumki frotki na rękach.
Układaliśmy prosty rytm dzień i noc na symbolach słońca i księżyca oraz na kartkach czarnych i żółtych. Wykonaliśmy pracę plastyczną dnia i nocy. Wiemy już że to Ziemia kręci się w wokół słońca i dzięki temu mamy dzień i noc. Zrobiliśmy małe doświadczenie z globusem i latarką. Przypomnieliśmy nazwy pór roku oraz dni tygodnia. Było to doskonałą okazja do rozmowy dlaczego zmieniają się pory roku.
Poznaliśmy różnego rodzaju przeciwieństwa. Próbowaliśmy je odnaleźć je w naszej sali i nawet nam się to udało, np. krótkie-długie włosy, mały-duży klocek, smutna - wesoła minka i wiele innych…
Święto Pluszowego Misia
W środę obchodziliśmy święto Pluszowego Misia. W ten dzień były tańce gry i zabawy z Misiem i dla misia. Poznaliśmy historię pluszowego Misia oraz znane i nieznane misie jakie występują w bajkach i w przyrodzie.
III Tydzień
Temat tygodnia: Opiekujemy się zwierzętami
W tym tygodniu rozmawialiśmy jakie zwierzęta możemy hodować w domu. Dzieci opowiadały o swoich zwierzątkach domowych oraz w jaki sposób się nimi opiekują. Wspólnie układaliśmy historyjkę obrazkową „Kłopoty Burka z podwórka” oraz stworzyliśmy ilustracje.
Każdy wykonał swojego pieska metodą orgiami:
Poznaliśmy cyfrę 6 oraz bawiliśmy się w różnego rodzaju zabawy matematyczne utrwalające poznane cyfry.
Obchodziliśmy urodzinki Lenki Pi. Wszyscy odśpiewaliśmy STO LAT i założyliśmy życzenia.
W piątek obchodziliśmy „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka” omówiliśmy Nasze prawa. Wiemy o tym, że Mie ważne gdzie mieszkamy, jak wyglądamy WSZYSCY mają swoje prawa.
Dzieci na znak solidarności z dziećmi mieszkającymi w innych krajach wycięły niebieskie serduszka oraz kolorowały dzieci z różnych stron świata.
Poznaliśmy literę „B” utrwalaliśmy ją w zabawach z wyrazami oraz rozpoznawaliśmy wśród innych trudne głoski p,d,b.
Malowaliśmy rękami oburącz co sprawiło na wiele radości.
II Tydzień
Temat tygodnia: Dbamy o nasze zdrowie
Jaskółka wie, żeby być zdrowym trzeba zdrowo się odżywiać oraz aktywnie spędzać czas. Każda Jaskółka wie, że bardzo ważna jest higiena osobista i częste mycie rąk. Gimnastyka w sali z wykorzystaniem piłek, krążków przyniosła nam wiele radości. Gdy pogoda nam dopisywała spędzaliśmy czas w ogrodzie przedszkolnym. Wiemy, że powinniśmy się ubierać odpowiednio do pogody. Przypomnieliśmy figury geometryczne oraz poznaliśmy cyfrę 5. Bawiliśmy się układając ja z różnych przedmiotów. Poznaliśmy literkę „D” oraz graliśmy na własnoręcznie wykonanych instrumentach.
Obchodziliśmy urodzinki Maćka. Wszyscy odśpiewaliśmy STO LAT i założyliśmy życzenia.
DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI
Obchodziliśmy Święto Niepodległości. Wspólnie zaśpiewaliśmy HYMN o 11:11 „Szkoła do Hymnu” .
Wykonaliśmy flagi na patyczkach i wspólnie powiedzieliśmy wiersz Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”
"Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste."
I Tydzień
Temat tygodnia: Kapie, kropi, mży
Jaskółki się przekonały, że w czasie deszczu dzieci się nie nudzą… Wykonaliśmy ciekawe prace plastyczne. Kropelka pomagała nam w orientacji w przestrzeni własnego ciała.
Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują nas do nauki pisania.
Doświadczenia z wodą pomagają nam zrozumieć, że woda może występować w przyrodzie w różnych stanach. Wiemy już, co pływa a co tonie.
Film Edukacyjny pomógł nam zrozumieć skąd się bierze deszcz i że woda w przyrodzie jest bardzo potrzebna nie tylko ludziom.
Dzieci z własnych doświadczeń opowiadały do czego używamy wody. Zwróciliśmy uwagę, że woda to cenny dar i należy ją oszczędzać.