III-IV Tydzień

 

Temat tygodnia: Święta tuż tuż ...

 

 

12 grudnia swój wielki dzień mają guziki… nie jest to przypadkowa data… bo jak się okazuje przypada na 12 dzień 12 miesiąca, a guziki liczy się przecież tuzinami lub grosami, na które składa się ich 12.

 

W naszej grupie odbył się guzikowy dzień. Na początek był „magiczny worek” staraliśmy się za pomocą zmysłu dodatku rozpoznać co jest w środku.. było to lada wyzwanie.. Następnie była guzikowa matematyka, przeliczaliśmy, segregowaliśmy oraz klasyfikowaliśmy wg podanej cechy. Były guzikowe pchełki oraz nawlekanki.

Towarzyszyły nam zabawy ruchowe np. guzikowe pary. Na zakończenie każdy spróbował nawlec igłę oraz przyszyć samodzielnie guzik. Rodzice możecie być dumni! Żaden guzik nie odpadł.

 

Utrwaliliśmy poznane cyfry i poznaliśmy cyfrę 7.

 

Poznaliśmy literkę u oraz ó w zabawach towarzyszyły nam wizytówki imion oraz alfabet.

 

Towarzyszyły nam w tym tygodniu zabawy i ćwiczenia gimnastyczne.

W naszej grupie zrobiło się świątecznie. Śpiewaliśmy kolędy oraz pastorałki. Rozmawialiśmy o tym jak w naszych domach wyglądają przygotowania do Świąt. Jakie są tradycje Świat Bożego Narodzenia. Wspólnie w sali zrobiliśmy pierniczki, panie kucharki je upiekły zapach unosił się  po całym przedszkolu. Na koniec udekorowaliśmy je i smacznie zjedliśmy je po obiedzie .

 

 

 Obchodziliśmy urodzinki Mikołaja. Odśpiewaliśmy uroczyste STO LAT oraz zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

 

Wykonaliśmy prace plastyczne o tematyce świąteczno -zimowej m.in. śnieżynki, aniołki.

 

 


 

II Tydzień

 

Temat tygodnia:  Urządzenia elektryczne

 

Długo wyczekiwany Gość, pojawił się niespodziewanie za oknem..

 

Przywitaliśmy Go wspólnie zaśpiewana piosenką i zostaliśmy obdarowani PIĘKNYMI prezentami. Którymi z radością bawimy się teraz w sali. Dziękujemy !! 

 

 

Wykonaliśmy Papierowe Mikołajki które zdobią naszą salę.

 

 

Ten tydzień był poświęcony urządzeniom elektrycznym. Najpierw starliśmy się dowiedzieć jakie mogą być źródła energii. Jakie urządzenia domowego użytku działają na prąd, a jakie na baterię.

 

 

 

Doskonale wiemy, że z prądem nie ma żartów. I tylko pod okiem dorosłych możemy się do niego zbliżać.

Poznaliśmy znak ostrzegawczy: UWAGA PRĄD

Rysowaliśmy linie energetyczną oraz bawiliśmy się w zabawy „Jest prąd i prądu brak” z wykorzystaniem gumy. 

Dzieci zobaczyły jak zbudowany jest kabel elektryczny  aby mógł być w nim prąd oraz jak prawidłowo włożyć baterie aby dana rzecz zadziałała.

 

Poznaliśmy matematyczne <, „> i szacowaliśmy gdzie jest więcej a gdzie mniej.

Poznaliśmy literkę ipoprzez zabawy z wizytówkami imion oraz alfabetem.

 

Uczymy się piosenek o tematyce zimowej i świątecznej.


 

I Tydzień

 

Temat tygodnia:  Tutaj rosły paprocie

 

 

Początek tygodnia zaczęliśmy o zapoznaniu z tradycją Andrzejek.

Dzieci losowały swojego ulubionego kolegę/koleżankę z grupy.

Próbowaliśmy odgadnąć za pomocą naszych papci kto pierwszy dostanie prezent od Mikołaja, a nawet kim zostaniemy w przyszłości. Towarzyszyły nam tańce na gazetach i  z szarfami.

 

W tym tygodniu grupa dowiedziała się, że praca w kopalni jest bardzo trudna i odpowiedzialna.

„Jaskółki” wysłuchały opowiadania pt. „Rozgniewany węgielek”. Opowiadanie ukazało dzieciom, jak ważną rolę dla ludzi pełni węgiel, który stosuje się do ogrzewania naszych mieszkań, a także w elektrowniach, gdzie służy do wytwarzania prądu.

Dzieci przekonały się, że bez niego trudno byłoby ludziom żyć.

Opisywaliśmy węgiel: jaki ma kształt, kolor i strukturę. Dzieci poznały, dzięki ilustracjom, elementy munduru galowego górnika.

Wiedzą teraz, że do stroju galowego należy również czapka z symbolami górniczymi oraz pióropuszem w kolorze czarnym, czerwonym, białym lub zielonym. Przedszkolaki dowiedziały się, że kolory pióropusza są utożsamiane z rangą górnika.

Barwy górnicze to zieleń i czerń. Pierwsza symbolizuje górniczą tęsknotę za zielenią lasów i pól w czasie pracy pod ziemią, a druga – podziemne ciemności.

 

Kolorowaliśmy je węglem drzewnym, który dla dzieci był nowością. Dzięki tej pracy mogliśmy zobaczyć swoje dłonie i twarze w lusterku, które były bardzo ubrudzone, podobnie jak twarze i ubrania górników zaraz po wyjściu z kopalni. 

W Dniu Barbórki był taniec dla górnika oraz piosenka.

Poznaliśmy znak matematyczny +i= tworzyliśmy proste działania na materiale konkretnym wykorzystując  kubeczki, klocki. Poznaliśmy literkę K. Próbowaliśmy ją odnaleźć ją w imionkach swoich i naszych kolegów.

 

 

Pisaliśmy listy do Świętego Mikołaja. Każdy mógł narysować o czym tylko marzył. Hm…

Przygotowując się na spotkanie z Mikołajem ubraliśmy wspólnie choinkę.