Zaprasza pani Lidzia i pani Małgosia Sz.


 

        

    

    

 

IV Tydzień

 

Temat tygodnia: Witaj WIOSNO

Wiosna zawitała w naszej grupie

 W poniedziałek Krasnal Hałabała zaprosił nas do przedszkolnego konkursu „Oznaki wiosny”. Wspólnie wykonaliśmy pięknego krokusa. Poznaliśmy również inne kwiaty, które zwiastują wiosnę: przebiśniegi, krokusy, bazie, tulipany i żonkile.

Staraliśmy się globalnie odczytać nazwy tych kwiatów oraz dopasować je do ilustracji. Zwróciliśmy uwagę, że nie tylko przyroda budzi się do życia ale i zwierzęta budzą się z zimowego snu.

Wracają do nas ptaki z ciepłych krajów coraz częściej słyszymy ich śpiew idąc do przedszkola. Wykonaliśmy pięknego bociana który również wrócił już do nas z ciepłych krajów.

Uczymy się tańca „Krakowiaka” Poznajemy kolejne figury tego tańca.

W naszym kąciku przyrody podpatrujemy jak nasza cebula ma coraz to większy szczypiorek. 

W dniu wody przypomnieliśmy sobie jak ważną rolę w życiu człowieka, roślin i zwierząt pełni woda. Wiemy że musimy o nią dbać i oszczędzać każdą kroplę.

W tym tygodniu poznaliśmy literkę „J” oraz doskonaliliśmy dodawanie w zakresie 9 rozwiązując wiosenne  zadania. 

 


 

 

III Tydzień

 

Temat tygodnia: W marcu jak w garncu

 

W minionym tygodniu Jaskółki rozmawiały o zmianach zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia. Ustalały, jaka pogoda występuje w marcu. Poznały znaczenie przysłowia „W marcu, jak w garncu” i poszukiwały odpowiedzi na pytanie ”Co to właściwie jest pogoda?”. Wzbogaciły swoją wiedzę o różne zjawiska atmosferyczne. Codziennie obserwowaliśmy pogodę jaka mamy za oknem.

Poznaliśmy nazwy miesięcy, wspólnie stworzyliśmy kalendarz i dowiedzieliśmy się w jakim miesiącu każdy z nas ma swoje urodziny.

Na koniec tygodnia wykonaliśmy doświadczenia i eksperymenty, związane z wiatrem. Przy tym doświadczeniu wykorzystaliśmy wentylator oraz własnoręcznie wykonane wiatraczki.

W tym tygodniu obchodziliśmy w grupie DZIEŃ PANDY była to doskonała okazja aby przybliżyć kilka ciekawostek z życia z tego zwierzęcia. Niektóre z nich bardzo nas zaskoczyły… Wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną Pandę.

 

 

Obchodziliśmy również DZIEŃ SŁOŃCA.

W tym dniu każdy przedszkolak przyszedł ubrany w kolorze żółtym. Wspólnie zatańczyliśmy taniec ze Słoneczkiem i Hałabałą oraz wykonaliśmy z przedmiotów które mamy w sali słońce.

Natalka obchodziła swoje 6 urodziny.

Wspólnie odśpiewaliśmy 100 lat oraz wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia.

 

Poznaliśmy literkę G.

Układaliśmy historyjkę obrazkową „Do widzenia bałwanku”.

Śpiewaliśmy piosenki o wiośnie: „Maszeruje Wiosna” oraz tańczyliśmy taniec „Wiosna wiosenka”.

 


 

 II Tydzień

 

Temat tygodnia: Matematyka na codzień

 

Matematyka otacza nas wkazuje się, że ma swoje święto, które przypada na 12 marca.

To okazja do zaakcentowania ogromnej roli tej dziedziny nauki w życiu człowieka. Aby uczcić ten dzień przez cały tydzień bawiliśmy się w różnego rodzaju zabawy tematyczne przybliżające nam cyfry oraz liczby.

Najpierw przypomnieliśmy sobie poznane dotąd cyfry. Próbowaliśmy odgadnąć jakiej brakuje np. 1..3. Szacowaliśmy, która jest większa, a która mniejsza.

Poznaliśmy różnego rodzaju sklepy (obuwniczy, mięsny, spożywczy, mięsny). Bawiliśmy się w zabawy tematyczne nawiązując do poznanych sklepów. Dzieci zostały zaznajomione z nominałami pieniężnymi.

Po co coś mierzymy i ważymy? Dzieci poznały różnego rodzaju wagi i miarki, przy czym mogły wzbogacić swoje słownictwo o nowe pojęcia takie jak: waga, waga kuchenna, miara, cięższy, lżejszy, szerszy, węższy, wysoki, niski.

Odmierzaliśmy długości oraz sprawdzały stosunek długości względem siebie. Szacowaliśmy „na oko” co jest cięższe.

Dobieraliśmy odważniki do odpowiedniej wagi przedmiotów. Mogliśmy też sprawdzić swoją wagę. Poznaliśmy również różnego rodzaju miarki tj. linijkę, centymetr krawiecki.

To bardzo ważne, aby wiedzieć, co ile waży i jaką ma długość. Doświadczenia i zabawy bardzo podobały się naszym przedszkolakom.

Obchodziliśmy w naszej grupie DZIEŃ DZIEWCZYNEK ( dzień kobiet) a dwa dni później DZIEŃ CHŁOPCÓW ( dzień mężczyzn).

Ten tydzień obfitował w miłe niespodzianki każdy miał okazję poczuć się wyjątkowo.

Dziewczynki miały sesję zdjęciową, a chłopcy dostali ulubione postacie do kolorowania z Maincrafta.

NASZE PRACE W TYM TYGODNIU 


 

I Tydzień

 

Temat tygodnia: Dbamy o zdrowie na przedwiośniu

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o tym, jak dbać o zdrowie – mówiliśmy o zdrowym odżywianiu, o ubraniu odpowiednim do pogody, o ruchu, o wizytach u lekarza i dentysty. Słuchaliśmy opowiadań poruszających te tematy.

Przypominaliśmy sobie słowa związane z pracą dentysty staraliśmy się zrozumieć konieczność wizyt kontrolnych oraz przełamywać lęk przed nią.

Dzieci dowiedziały się, że higiena jamy ustnej wpływa na samopoczucie i zdrowie człowieka.

Przedszkolaki poznały zasady prawidłowego mycia ząbków, słuchały zagadek związanych z tematem zajęć, nauczyły się wierszyków, piosenek, a także wykonały pracę plastyczną.

 

Sprawdziliśmy, jak wygląda piramida żywienia. Mówiliśmy o tym, co oznacza zdrowe odżywianie, jakie produkty warto jeść często (te zawierające witaminy, sole mineralne, błonnik), a jakie rzadziej.

Dzieci dowiedziały się, że najważniejsze są: ruch i picie dużej ilości wody oraz spożywać mało cukru i soli.

Wzbogaciliśmy nasz słownik o pojęcia; produkty zdrowe, produkty niezdrowe, higiena osobista.

Staraliśmy się uświadomić że ma wpływ odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcaliśmy do częstego spożywania warzyw i owoców, nabywaliśmy nawyk mycia owoców i warzyw przed spożyciem.

 

 

Poznaliśmy literkę "C" oraz wspólnie zrobiliśmy koktajl owocowy.

Spędzaliśmy czas w naszym ogrodzie przedszkolnym oraz starliśmy się codziennie rano wykonać gimnastykę poranną w naszej sali.

 

 

IV Tydzień

 

Temat tygodnia: Dinozaury dziwne stwory

W dalszym ciągu rozbudzaliśmy zainteresowania przyrodnicze.

Temat dinozaurów wcale nie okazał się taki tajemniczy. W grupie ujawniło się kilkoro pasjonatów tą dziedziną. Poznaliśmy zawód paleontologa. Układaliśmy szkielet dinozaura z rolek po papierze toaletowym, bawiliśmy się masą solną. Porównywaliśmy wielkości dinozaurów za pomocą wieży z klocków.

Przeliczaliśmy do 9 i więcej.

 

Na zakończenie tygodnia w DNIU DINOZAURA zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia z NASZYM WŁASNYM DINUSIEM Wcale nie był taki groźny ani straszny.

 

W tym tygodniu towarzyszyły nam również zabawy w naszym ogrodzie przedszkolnym.


 

III Tydzień

 

Temat tygodnia: Zwierzęta egzotyczne

Ten tydzień przybliżył nam tematykę zwierząt mieszkających na sawannie.

Układaliśmy rymy do wybranych nazw zwierząt.

Głoskowaliśmy, liczyliśmy sylaby.

Wykonaliśmy piękne prace plastyczne przedstawiające zwierzęta które możemy spotkać w ZOO.

Poznaliśmy cyfrę 9.

Bawiliśmy się w kodowanie jej na naszej interaktywnej tablicy oraz macie.

Obchodziliśmy DZIEŃ KOTA w przedszkolu.

 

Powstała piękna galeria prac dzieci i ich rodziców co możemy podziwiać na stronie przedszkola.

Dziękujemy za włączenie się w akcję zbiorki artykułów dla Kotów.


 

II Tydzień

 

Temat tygodnia: Doznawanie uczuć jest ważne 

 

Dzieci poznały różne emocje jakie mogą im towarzyszyć, staraliśmy się je nazwać oraz podzielić na pozytywne i negatywne. Podczas wspólnych zabaw próbowaliśmy nauczyć się jak sobie radzić z negatywnymi emocjami oraz jak ważna jest umiejętność nazwać to jak się dziś czujemy.

Dzieci doświadczały jak miło jest zarówno obdarować kogoś dobrym słowem, jak i te słowo miłe otrzymać od kogoś.

Obchodziliśmy w sali dzień serduszka, każdy w tym dniu czuł się bardzo wyjątkowo.

Obchodziliśmy w przedszkolu DZIEŃ PIZZY zobaczyliśmy filmik jak powstaje pizza i co sprawia że każdy ją uwielbia i ze smakiem zjada Najpierw wykonaliśmy pizze papierowa a kolejnego dnia mieliśmy okazje sami poczuć się jak pizzermeni i wykonać swoją własną pizzę. Jaka szkoda, że nie było w tym dniu dokładek

 

Ten tydzień to również TŁUSTY CZWARTEK – pyszne pączki królowały u nas cały dzień nie tylko te do jedzenia

 

W tym tygodniu swoje urodzinki obchodzili Amelka i Mateusz.

Solenizantom śpiewaliśmy 100 Lat oraz składaliśmy urodzinowe życzenia.

 


I Tydzień

 

Temat tygodnia: Karnawał

Ten tydzień o obfitował w wesołą zabawę oraz tańce przy muzyce. W przedszkolu było słychać wielka radość, głośną muzykę.

Przedszkole zamieniło się na jeden dzień w postacie z bajek były:

Księżniczki, Wróżki, Czarownice, Spider-Many, Kotki, Liski, Jednorożce, Kosmonauci, Strażacy, Piraci i ......jeszcze wiele, wiele przeróżnych postaci.

Dzięki technologii łączyliśmy się w przedszkolu z innymi grupami.

Był również słodki poczęstunek, który umilił nam czas w tym dniu. Wszystko zostało uwiecznione na pamiątkowych zdjęciach oraz filmikach.

 

IV Tydzień

 

Temat tygodnia: W kosmosie

 

Razem z Krasnalem Hałabałą poznaliśmy układ Słoneczny, nazwy planet oraz dowiedzieliśmy się ważnej rzeczy, że to Ziemia krąży wokół Słońca a nie odwrotnie.

Poznaliśmy ważną osobę Mikołaja Kopernika polskiego astronoma.

Towarzyszyły nam różne zabawy, prace, plastyczne, piosenki jedna z naszych ulubionych stała się

„W układzie słonecznym”

 

Wyruszyliśmy w podróż na księżyc dowiedzieliśmy się jakie pojazdy kosmiczne można tak zobaczyć.  

Próbowaliśmy z klocków lego budować pojazdy kosmiczne.

Poznaliśmy cyfrę 8 oraz przeliczaliśmy ilość liter oraz sylab w nazwach planet.

 

Obchodziliśmy również dzień puzzli w przedszkolu. Żadne puzzle w tym dniu w naszej sali nie zostały pominięte.


III Tydzień

 

Temat tygodnia: Dzień Babci i Dziadka

 

Tydzień ten obfitował w przygotowania do ważnego występu z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Wcieliliśmy się w role „małych” aktorów i by zaprezentować nasz występ artystyczny. Chcąc tym wyrazić wdzięczność, miłość i szacunek dla naszych Kochanych BABĆ i DZIADKÓW.


      

I i II Tydzień 

 

Temat tygodnia: Ferie zimowe

  

W czasie ferii pogoda zrobiła nam miłą niespodziankę. Spadł wreszcie spadł wyczekiwany śnieg.

Towarzyszyły nam rozmowy na temat bezpiecznych zabawy na śniegu i lodzie.

Rozmawialiśmy również o ptakach zimą i potrzebie ich dokarmiania.

 

III-IV Tydzień

 

Temat tygodnia: Święta tuż tuż ...

 

 

12 grudnia swój wielki dzień mają guziki… nie jest to przypadkowa data… bo jak się okazuje przypada na 12 dzień 12 miesiąca, a guziki liczy się przecież tuzinami lub grosami, na które składa się ich 12.

 

W naszej grupie odbył się guzikowy dzień. Na początek był „magiczny worek” staraliśmy się za pomocą zmysłu dodatku rozpoznać co jest w środku.. było to lada wyzwanie.. Następnie była guzikowa matematyka, przeliczaliśmy, segregowaliśmy oraz klasyfikowaliśmy wg podanej cechy. Były guzikowe pchełki oraz nawlekanki.

Towarzyszyły nam zabawy ruchowe np. guzikowe pary. Na zakończenie każdy spróbował nawlec igłę oraz przyszyć samodzielnie guzik. Rodzice możecie być dumni! Żaden guzik nie odpadł.

 

Utrwaliliśmy poznane cyfry i poznaliśmy cyfrę 7.

 

Poznaliśmy literkę u oraz ó w zabawach towarzyszyły nam wizytówki imion oraz alfabet.

 

Towarzyszyły nam w tym tygodniu zabawy i ćwiczenia gimnastyczne.

W naszej grupie zrobiło się świątecznie. Śpiewaliśmy kolędy oraz pastorałki. Rozmawialiśmy o tym jak w naszych domach wyglądają przygotowania do Świąt. Jakie są tradycje Świat Bożego Narodzenia. Wspólnie w sali zrobiliśmy pierniczki, panie kucharki je upiekły zapach unosił się  po całym przedszkolu. Na koniec udekorowaliśmy je i smacznie zjedliśmy je po obiedzie .

 

 

 Obchodziliśmy urodzinki Mikołaja. Odśpiewaliśmy uroczyste STO LAT oraz zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

 

Wykonaliśmy prace plastyczne o tematyce świąteczno -zimowej m.in. śnieżynki, aniołki.

 

 


 

II Tydzień

 

Temat tygodnia:  Urządzenia elektryczne

 

Długo wyczekiwany Gość, pojawił się niespodziewanie za oknem..

 

Przywitaliśmy Go wspólnie zaśpiewana piosenką i zostaliśmy obdarowani PIĘKNYMI prezentami. Którymi z radością bawimy się teraz w sali. Dziękujemy !! 

 

 

Wykonaliśmy Papierowe Mikołajki które zdobią naszą salę.

 

 

Ten tydzień był poświęcony urządzeniom elektrycznym. Najpierw starliśmy się dowiedzieć jakie mogą być źródła energii. Jakie urządzenia domowego użytku działają na prąd, a jakie na baterię.

 

 

 

Doskonale wiemy, że z prądem nie ma żartów. I tylko pod okiem dorosłych możemy się do niego zbliżać.

Poznaliśmy znak ostrzegawczy: UWAGA PRĄD

Rysowaliśmy linie energetyczną oraz bawiliśmy się w zabawy „Jest prąd i prądu brak” z wykorzystaniem gumy. 

Dzieci zobaczyły jak zbudowany jest kabel elektryczny  aby mógł być w nim prąd oraz jak prawidłowo włożyć baterie aby dana rzecz zadziałała.

 

Poznaliśmy matematyczne <, „> i szacowaliśmy gdzie jest więcej a gdzie mniej.

Poznaliśmy literkę ipoprzez zabawy z wizytówkami imion oraz alfabetem.

 

Uczymy się piosenek o tematyce zimowej i świątecznej.


 

I Tydzień

 

Temat tygodnia:  Tutaj rosły paprocie

 

 

Początek tygodnia zaczęliśmy o zapoznaniu z tradycją Andrzejek.

Dzieci losowały swojego ulubionego kolegę/koleżankę z grupy.

Próbowaliśmy odgadnąć za pomocą naszych papci kto pierwszy dostanie prezent od Mikołaja, a nawet kim zostaniemy w przyszłości. Towarzyszyły nam tańce na gazetach i  z szarfami.

 

W tym tygodniu grupa dowiedziała się, że praca w kopalni jest bardzo trudna i odpowiedzialna.

„Jaskółki” wysłuchały opowiadania pt. „Rozgniewany węgielek”. Opowiadanie ukazało dzieciom, jak ważną rolę dla ludzi pełni węgiel, który stosuje się do ogrzewania naszych mieszkań, a także w elektrowniach, gdzie służy do wytwarzania prądu.

Dzieci przekonały się, że bez niego trudno byłoby ludziom żyć.

Opisywaliśmy węgiel: jaki ma kształt, kolor i strukturę. Dzieci poznały, dzięki ilustracjom, elementy munduru galowego górnika.

Wiedzą teraz, że do stroju galowego należy również czapka z symbolami górniczymi oraz pióropuszem w kolorze czarnym, czerwonym, białym lub zielonym. Przedszkolaki dowiedziały się, że kolory pióropusza są utożsamiane z rangą górnika.

Barwy górnicze to zieleń i czerń. Pierwsza symbolizuje górniczą tęsknotę za zielenią lasów i pól w czasie pracy pod ziemią, a druga – podziemne ciemności.

 

Kolorowaliśmy je węglem drzewnym, który dla dzieci był nowością. Dzięki tej pracy mogliśmy zobaczyć swoje dłonie i twarze w lusterku, które były bardzo ubrudzone, podobnie jak twarze i ubrania górników zaraz po wyjściu z kopalni. 

W Dniu Barbórki był taniec dla górnika oraz piosenka.

Poznaliśmy znak matematyczny +i= tworzyliśmy proste działania na materiale konkretnym wykorzystując  kubeczki, klocki. Poznaliśmy literkę K. Próbowaliśmy ją odnaleźć ją w imionkach swoich i naszych kolegów.

 

 

Pisaliśmy listy do Świętego Mikołaja. Każdy mógł narysować o czym tylko marzył. Hm…

Przygotowując się na spotkanie z Mikołajem ubraliśmy wspólnie choinkę.